Kayropraksi Nedir?

Fizyoterapi alanında tamamlayıcı ve önemli tedavi şekillerinden biri de kayropraksi olarak bilinir. Bursa Kayropraksi tedavisi eklemlerde ve omurga kısmında fonksiyonel bozuklukları tedavi etmeye yarayan ve elle yapılan bir tedavi türüdür. Kas-iskelet sisteminin yanı sıra sinir sistemini oluşturan kemik, sinir, bağ, kas ve tendonlar üzerine uygulandığı bilinmektedir. Son dönemde adını sıkça duymaya başladığımız bu tedavi şekli kişilerin sağlıklı bedene kavuşup özgürce hareket edebilmesi adına başvurduğu yöntemlerden biridir. kayropraksi veya kayropraktik tedavisi tamamen uzmanlık gerektirmektedir. Tıpkı manuel terapiye benzetilen bu uygulamada özel eğitim ve yetkinliğe sahip olmak önemli yer tutar. Çünkü olası bir yanlış uygulama hasta bireylerde daha kötü oluşumlara ve risklere sebep olabilmektedir. bu tedaviyi uygulayacak kişiler nörolojik testler, kas iskelet sistemi alanında eğitimli kişilerdir.

Kayropraksi Tedavisi Ne İşe Yarar?

Kayrokpraksi tedavisi ne işe yarar sorusuna yönelik kronik ağrı çeken kişiler ve hastalıklarında tamamlayıcı tedavi yöntemi şeklinde cevap vermek mümkün olur. Vücudun belli bir sürede kendi kendini iyileştirmesine yarayan bu tedavi şeklinde sağlıklı beslenme düzeni ve egzersiz programları da ilave edilmektedir. Kas iskelet sistemindeki performansı arttıran kayropraksi, eklemler arası hareket açıklığını da arttırmaktadır. Uzman görüşüne göre vücutta yer alan diğer sistemlerin işleyişinde ivme kazandığı belirtilir. Yaşam kalitesini yükselten kayropraksi tedavisinin sağladığı başlıca faydalar aşağıdaki gibi sıralanır.

• Boyun ve migren kaynaklı ağrıların azalması
  • Postür (duruş) bozukluğunun giderilmesi
  • Eklem ve omurga hareketliliğini arttırıp ağrıların azaltılması

Kayropraktik Tedavi Kimlere Uygulanır?

Kayropraksi tedavisine yönelik araştırılan sorulardan biri de kayropraktik tedavi kimlere uygulanır şeklinde yöneltilmektedir. Kayropraktik tedavisinde omurga odaklanması baskındır. Kas, sinir ve eklem ağrılarının azaltılması hedeflenir. Kimlere uygulanır sorusuna cevap olarak aşağıdaki ağrı sıralaması birçok kişiyi kapsayabilmektedir.

• Boyun ağrısı
  • Omuz ağrısı
  • Sırt ağrısı
  • Bacak ve diz ağrısı
  • Kol ve dirsek ağrısı
  • Burkulma ve strese bağlı zorlanma
  • Siyatik
  • Omuz, boyun ve sırt hareket kısıtlığı

Belirtilen maddeler kişilerde oluşabilen çeşitli rahatsızlıklar olup en iyi tedavi yöntemi olarak bilinen kayropraktik tedavisinde öne çıkmaktadır.

Kayropraktik Tedavi Nasıl Yapılır?

Kayropraktik tedavisi nasıl yapılır sorgulamasında hekim tarafından öncelikle hastanın rahatsızlık geçmişi dinlenmektedir. Gereken tetkiklerin yapılması ve fiziksel rahatsızlıkların teşhisi beraberinde 3 bölümden oluşan muayene tamamlanır. Bu doğrultuda hastalığın kişide oluşturduğu duruma yönelik kayropraktik tedavisi aşağıda belirtildiği gibi tedavi kollarına ayrılarak yapılmaktadır.

• Manuel terapi (Elle yapılan tedavi)
  • Yumuşak doku tedavisi
  • Kişiye özel terapötik egzersiz uygulaması
  • Hasta bireylere önerilen rahatlama pozisyonu ve ağrı başladığında başa çıkma çözüm önerileri

Kayropraktik tedavi yöntemi uzman bireyler tarafından yapılması gereken tedavilerdir. Gelişi güzel uygulanmaması gereken bu yöntem tamamen uzmanlık gerektirir. Tıbbi fizyoterapi alanındaki etkin tedavilerden biri oluşu hastalığa en uygun tedavi sıralamasını da öne çıkarmaktadır.

Kayropraktik Tedavisinde Kullanılan Yöntemler

Kayropraktik tedavisinde kullanılan yöntemler hastaların daha sağlıklı bir yaşama geçiş yapabilmesini amaçlamaktadır. Yöntemlerin sıralaması aşağıdaki gibidir.

• Manipülasyon: Hareketi arttırma amaçlı eklem hizalanması yapılması ve ağrıların azaltılması
  • Yumuşak doku tedavisi: kas spazmlarının çözülmesi, rahatlatılması ve kasları çevrelemiş olan doku gerilimini azaltması
  • Egzersiz: Esneme ve egzersiz dâhilinde eklem düzenini yenilemesi
  • Eklem destekleme: Kinezyo bantlama şeklinde iyileştirme konusunda ve burkulma kapsamında kasların ve eklemlerin en hızlı şekilde iyileşmesine yardımcı olması
  • Beslenme desteği: Kilo yönetimini koruması ve vücutta oluşan inflamasyonu azaltması

Kayropraktik Tedavisi ve Fizyoterapi Farkı

Kayropraktik tedavi ve fizyoterapi farkı insanların sıkça araştırdığı konulardan biri olsa da karıştırılan konuların arasında çokça öne çıkmaktadır. öncelikle fizyoterapi veya kayropraksi tedavisi birbirinin alternatif tedavisi sayılmamaktadır. Hekim yönünde değerlendirilip hastanın öyküsü dinlenme sonrası karar verilen tedavi çeşitleridir. Fizik tedavi ve rehabilitasyon tedavileri hastalığa göre öncelikli seçeneklerdir. Bu tedavilerin yanı sıra ek olarak kayropraksi tedavisi önerilirse hekim ve uzman tarafından hastaya uygulanılmaktadır. Daha net ifade ile kayropraksi tamamlayıcı özellik kapsayan bir tedavi şeklidir. Elle yapılan manuel terapi şekline de benzetilen bu yöntem yumuşak doku, manuel terapi veya ağrı giderici ve hareket işlevini arttırma da kullanılmaktadır. Uygulanacak metotların sırası hastanın durumuna göre değişebilmektedir. Ayrıca kronik bir rahatsızlıkla nasıl başa çıkılacağını da öğreten bir tedavi biçimidir.