Bursa Boyun Fıtığı

Çağımızda en çok görülen rahatsızlıklardan biri olan bursa boyun fıtığı zorlanmalar, travmalar, uzun süre hareketsizlik sonrası ani hareket yapma ve boyun diskinin yaşa bağlı olarak su kaybetmesi, aşınması veya fonksiyon özelliğini yitirmesi sonucu ortaya çıkan rahatsızlıktır. Disk tabakası yırtılması veya aşınması halinde içinde bulunan jelatinöz sıvının omur ve sinir aralarına sızdığı bilinmektedir. Klinik rahatsızlık ifadelerinde durum servikal disk hernisi olarak belirtilmektedir. Zaman içinde oldukça sorunlu bir rahatsızlık haline dönüşen bu durum kişilerin yaşamsal faaliyetlerini de kısıtlar. Fizik tedavi ve rehabilitasyon tedavileri sayesinde hastalığın giderilmesinde başarı oranının payı çok yüksektir. Bu yüzden önerilen en iyi tedavi şekli fizik tedavidir. Boyun fıtığı problemi yaşıyorsanız bursa boyun fıtığı tedavi merkezlerinden biri olarak bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Boyun Fıtığı Belirtileri

Vücudumuzun dik durmasını sağlayan omurga yapısı 33 kemikten oluşur. Yumuşak disk ve eklemlerle birbirine bağlı olan bu kısım bağ dokularının bir omuru diğerine bağlaması ile en önemli yapılardır. Yanlış hareket uygulama veya ağırlık kaldırma sonucu oluşabilen boyun fıtığı kişinin hayatını çok olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Boyun fıtığı belirtileri ise aşağıdaki gibi sıralanır.

• Şiddetini arttıran boyun ağrıları
  • Kol, sırt, omuz ağrıları
  • El becerisinde azalma görülmesi
  • Kol, el ve parmaklarda uyuşma başlaması
  • Elektriklenme halinin sıklaşması
  • Duyu kaybı oluşması
  • Kol ve el kasında güç kaybının başlaması
  • Zayıf refleks halinin oluşmaya başlaması

Boyun Fıtığı Nedenleri

Boyun fıtığı nedenleri arasında ilk olarak bedensel yönde çalışan kişilerde sıkça görülen rahatsızlık olduğunu ifade etmek mümkündür. 20 ile 40 yaş arasında vücut fonksiyon ve uzuvlarını çokça kullanan kişilerde hareketin sıkça yapılmasına bağlı olarak ortaya çıkabilmektedir. Örnek vermek gerekirse; ATT’lerin sedye ile hasta taşıması veya ürün taşıması yapan kişilerde oluşması çok mümkündür. Ayrıca ters hareket yapma fıtık riskini arttıracak olan önemli bir husustur. Yüksek bir yerden düşmek veya trafik kazası geçirmiş olmak buna örnek verilebilir. Bunlar haricinde masa başı işlerde çok sık görülen bir sorundur. Bilgisayar başında iş yapan kişiler için veya duruş bozukluğuna yol açan oturma şeklinden bile oluşabilen ciddi rahatsızlıktır.

Boyun Fıtığı Tanı Yöntemleri

Bursa Boyun fıtığı tanı yöntemleri kapsamında hekim tarafından hastanın rahatsızlık öyküsü dinlenir. Ağrı türü ve yeri tespit edilmesi adına gerekli inceleme yapılır. Ayrıca kişide ekstra oluşabilen duyu kaybı, refleks kaybı veya anormal bir refleks oluşması var mı diye inceleme yapılır. Kesin teşhis açısından MR ve CT yöntemi kullanılır. Röntgen filmlerinde kemik çıkıntıları net bir şekilde görünmesine rağmen disk fıtığının oluşması veya omurlarda oluşan sinirler görünmemektedir. Bu yüzden MR yöntemi kullanılarak oluşan bası net bir şekilde görülmektedir. Sinirlerin kalitesi ve sinir uyuşmalarını anlamak amaçlı EMG yöntemi kullanılır. Hasar gören veya tahribat oluşmuş kemik yapılarında CT kullanılır.

Boyun Fıtığında Fizik Tedavi Yöntemi

Boyun fıtığında bursa fizik tedavi yöntemi başlı başına önerilen ve yapılan tedaviler arasındadır. Cerrahi olmayan bu yöntem en etkin tedavi şeklidir. Uzun yıllardır çeşitli uygulamalar eşliğinde çekme ve germe işlevi ile iyileşmeler mümkün olmuştur. Hekimlerin önerdiği bu yöntem fizik ve rehabilitasyon tedavi merkezinde uygulanır. Günümüzde ağrıyı azaltabilen ilaçlar çokça bulunsa da ağrı giderici ilaçların geçici bir çözüm olduğu bilinir. Ağrıyla başa çıkma ve gereken stratejinin geliştirilmesindeki en etkili sonuç veren çözüm fizik tedavidir. Fizik tedaviler arasında birçok tedavi metodu bulunur. Çekme ve germe bunlardan biri olup manuel terapileri öne çıkarmaktadır. Ayrıca hastanın durumuna bağlı olarak gereksinim duyulan ve uygulanabilecek olan farklı tedavilerde mevcuttur.

Boyun Fıtığı Tehlikeli Midir?

Günlük hayat ve sosyal yaşam beraberinde yaptığımız birçok yanlış hareket farklı rahatsızlıkların tetikleyicisi olabilmektedir. Özellikle ağır kaldırmak bunlardan biridir. Masa başı çalışan grubu açısından çok sık sorulan sorulardan biri de boyun fıtığı tehlikeli midir şeklinde yöneltilmektedir. Çünkü boyun fıtığı sıkça karşılaşılan ciddi ve tehlikeli bir sorundur. Ayrıca yaygın bir şekilde görülür. Erken teşhisin önemli yer tuttuğu bu hastalıkla başa çıkmak mümkündür. Hekimlerin ilk önerisi cerrahi olmayan tedavilerdir. Çünkü ilaç tedavisi geçici olmakla birlikte cerrahi tedavilerin sonucunda tekrarlama risk payı bulunur. Bu yüzden ilaçsız ve cerrahi olmayan fizik tedavi ve rehabilitasyon tedavi yöntemlerinin daha etkin sonuç verdiği bilinir.